∆ ♫

LIFE IS MUSIC, MUSIC IS LIFE

Hago saber:

Permitid que me presente: Me llamo Josep, y vivo cerca del embalse de Susqueda, en la comarca de La Selva, provincia de Girona (Catalunya, España, Europa, Tierra, Sistema Solar, Vía Láctea). Mi intención es la de hablar de temas que me gustan (o no), que me motivan, me intrigan o me pasan por la cabeza. Soy músico, y estoy implicado en: LA PRINCIPAL D'OLOT, y ANOTHER BAND, y hasta hace poco formaba parte de los ya desaparecidos BORDER LINE BLUES BAND y NEXT SONG BAND. También, durante este año 2012 he entrado a formar parte como profesor de Saxofón y Clarinete de L'Escola de Música de Palafrugell. Hablaré de ellos, de la música que hacemos, de la que me gusta, de libros que leo, de unos Métodos que he creado (uno para trabajar las Escalas de Blues, y otro para trabajar la sonoridad de la Tenora). Un poco como un diario publicable (no llevo diario íntimo).

Y por último, en Mayo de 2012 he creado otro blog, escrito en catalán y dedicado a mostrar imágenes comentadas de orquestas, coblas y conjuntos de Catalunya (aunque básicamente de Girona y Barcelona); si quieres echarle un vistazo, pulsa aquí

NOTA: Todos los bloggers agradecemos que, si hay algo que ha gustado (o no) del contenido de una entrada, se deje un comentario. ¡Gracias, pues, si me dedicas un minuto!

sábado, 15 de mayo de 2010

MÈTODE D'ESTUDI PER A UN BON SO DE LA TENORA


NOTA PRÈVIA:
Podeu escoltar una entrevista que em vàren fer al programa MANS (6-6-2010), de Catalunya Ràdio, parlant d'aquest Mètode, en el següent podcast (concretament l'entrevista té lloc en el minut 34):

Aquest Mètode va adreçat a l’instrumentista de Tenora, per variar una mica les seves estones habituals d'estudi, i és vàlid tant pel músic veterà, que fa una mica de "llavi" cada dia, per a conservar-se, com per l'estudiant d'aquest instrument, o el mestre que pugui creure que és adequat per algún alumne seu, doncs seguint les recomanacions inicials (p. 3 i 4) pot ser-li de molta utilitat.
En aquest món de la Cobla ens coneixem gairebé tots, i pot semblar extrany, o pretensiós, que un músic normalet com sóc jo, que quasi sempre he tocat la 2ª Tenora en les Cobles on he estat (actualment a la Cobla La Principal d'Olot), faci un "Mètode"; però ja tinc una edat (algún colega més jove podria dir que fins i tot en tinc dues), i el "què diran" no m'importa gens. He de dir que si ofereixo aquest treball és perque a mí m'ha anat força bé, doncs no he estat mai gaire "feliç" de llavi, que diguem, i a base d'anar provant i descartant he recopilat aquesta sèrie d'exercicis, que algún tenorista ja ha experimentat, amb resultat satisfactori.

Els objectius principals que s'aconsegueixen són:
1. Treballar la sonoritat i afinació de l’instrument.
2. Flexibilitat i enfortiment del llavi.
3. Pràctica de lectura.
4. Precisió en la digitació, especialment en els lligats.

Vaig tenir la sort de ser alumne de Ricard Viladesau, Jaume Vilà i Josep Colomer, i fins i tot una vegada vaig fer una classe amb en Josep Mir, quan acompanyava a un altre tenorista que hi anava habitualment ... i de tots ells en sóc deutor si alguna cosa he après d'aquest instrument. El meu desig és que si decideixes emprar aquest Mètode, en treguis un bon rendiment, i si ets aprenent, deixa sempre que el teu mestre t'orienti en la manera de treballar-lo.

Et convido a descarregar-te una part del Mètode en aquest enllaç

I aquí pots escoltar una sardana meva, "Rostollejant", enregistrada per La Principal de Cassà l'any 2010: si jo no em faig una mica de propaganda ... :
... En fí, que ho disfrutis amb salut, i si un dia ens veiem en algún aplec o ballada, i em dius què te'n ha semblat, doncs t'estaré ben agraït (també pots deixar un comentari al final d'aquesta entrada).

... I parlant de coses serioses: POTS COMPRAR-LO AQUÍ (40 € = tot inclós =):

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Etiquetas